Referat fra Generalforsamling i Dansk Surfcastingklub Spodsbjerg d.28/9-2012
Dagsorden
A: Valg af dirigent.
Jim Pedersen blev valgt som dirigent.
B: Formandens beretning.
Formanden Jan Schmidt aflagde en kort beretning om året der er gået. Beretningen vedtages.
C: Kassererens beretning.
Kassereren kunne ikke være til stede grundet arbejde. Jan/formand fremlagde regnskabet. Regnskabet kunne ikke godkendes da der var mangler og den nye formand skulle kontakte kasseren for at få regnskabet bragt i orden. Det drejet sig om beløb der så ud til at være betalt 2 gange. Det blev vedtaget at bestyrelsen havde en frist til februar at få bragt regnskabet i orden.
D: Fastlæggelse af Kontingent og godkendelse af budget.
Kassereren havde fremlagt et forslag om at hæve kontingent med 100kr, da det var længe siden at vi sidst havde haft en stigning i kontingent. Kontingent til DSF stiger hvert år, så for at udligne dette var en stigning nødvendigt.
Da der fra bestyrelsens side ikke kunne fremlægges noget budget, kunne ovenstående kontingentstigning ikke vedtages.
E: Indkomne forslag.
Der var et forslag om hvorvidt vi stadig skulle betale til DSF. Da flere af medlemmerne var dybt utilfredse med den måde indmeldelse håndteres på fra DSF’s side.
Dette blev vendt og drejet meget og da det står i vore vedtægter, at vi kun kan ophæve samarbejdet med DSF, hvis klubben opløses, så vil klubben i stedet arbejde for at DSF bliver sin opgave voksen, og får styr på nye indmeldelser.
F:Valg til bestyrelse.
Afgående bestyrelse:
· Formand Jan Schmidt
· Bestyrelsesmedlem Bent Mouritzen
· Revisor Niels Bramsøe
Ny bestyrelse:
· Formand Per Højsgaard
· Bestyrelsesmedlem Tage Nielsen
· Bestyrelsesmedlem Palle Mikkelsen
· Bestyrelsessupplant John Christensen
· Derudover ny Revisor Peter Werge i stedet for Niels Bramsøe
· Reviser supplant Peder Langkjær
Der skete så dette efterfølgende at Anders Post valgte at forlade bestyrelsen, så John der er valgt som suppleant indtræder som bestyrelsesmedlem.
G: Evt.
Der blev snakket en del om bestyrelsesarbejde og de opgaver som bestyrelsen ikke havde fået gjort i det forgangne år. Bl.a. med henblik på hjemmesiden og modtagelse af nye medlemmer.
Det gav denne konklusion:
Vedrørende, af bestyrelsen ikke udførte arbejde, kan henvises til referat fra generalforsamlingen i 2011 - der er jo efter sigende ikke sket noget som helst. Nok kan man have en række ønsker til at få ændret hjemmeside m.m., men bestyrelsesmedlemmerne skal stadig lave arbejdet i deres fritid og få tingene til at hænge sammen med privatlivet. Beklageligt fra bestyrelsen side havde enkelte medlemmer ikke lagt den fornødne tid, der skulle til for at opfylde ønskerne fra GF 2011.
Vedr. modtagelsen af nye medlemmer, så lovede bestyrelsen at der var rettet op på dette fremefter.
Der var et ønske om ny layout / design af hjemmeside.
Palle tager kontakt til en bekendt for at høre om han er interesseret i at hjælpe og om det kan lade sig gøre. Derudover er prisen også meget afgørende for hvor meget vi kan få lavet på hjemmesiden.
Pointcup
Per delte præmier ud til de fleste af de deltagende medlemmer som var til stede.
Og kunne berette at vi havde haft et rekordstort antal deltagende medlemmer og rigtig flot at vi havde fået sponsoreret en del præmier fra Hunters House.
1.plads: Peter W
2.plads: Jim
3.plads: Per
PVB.
Palle Mikkelsen
PalleMikkelsen