Hjem |  Forum |  Kalender

Nytårskur 2023/24 - Grenå

Jeg havde igen i år indbudt til årets sidste fisketur på Grenå molen d.28/12 fra kl.14 og frem.

Igen i år stod der en kraftig vind (10-15m/s) ind på molen fra syd vestlig retning, så vi valgte at mødes ved Gjerrild strand i stedet.

Michael Snedker havde meldt sig og ankom som den første på stranden ved.12-13tiden. Jeg ankom ca 13:30, hvor regnen netop stoppede.
Michael havde allerede havde fanget 2 pæne isinger og 1 skrubbe, da jeg kom så det tegnede godt.
Det var meget lavvande ved start af fiskeriet og vi fiskede for stigende vand og vinden var rent i ryggen, så fine forhold.

Det lykkedes ligeledes formanden at fange 2 isinger og 1 skrubbe i fin foderstand.

Jeg havde 2 kollegaer der dukkede op og fiskede med i et par timer, men de kunne desværre ikke kaste derud hvor fiskene var, så de måtte nøjes med at fodre krabberne.

Det var +100m kast der skulle til denne dag. Jeg fik rigtig mange kraftige hug på børsteormene, men når man så strammede op var der intet.

Så fiskene huggede forsigtigt uden at sluge krogene. Vi fiskede til mørket sænkede sig uden at mærke yderligere bid.

Med ønsker om et godt nytår og gode fangster i 2024 pakkede vi sammen og kørte hver til sit

Hilsen

Per

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nytårskur AArhus 2023/24

Igen i år havde vi valgt at gennemføre nytårskuren i gode varme omgivelser. Jette, Steen K. og jeg (Arne) havde valgt at mødes på restaurant Kalas, hvor vi indtog de færdig forarbejdede fisk, med lidt de kunne svømme i. Vi afsluttede dagen med nogle Guineas på Sherlock Holmes.

Godt nytår til jer alle fra os tre

Nytårskur Østholdet 2023/24

Østholdets Nytårkur i Helsingør 2023.

Vi havde fantastisk flot vejr. Rolig vind fra SV og sol.

I dagens anledning havde vi indkaldt ekstra mandskab. Min svigersøn Lars og barnebarn Gustav, og så min søn Anders, som i øvrigt nu er medlem af surfklubben.

Vi havde børsteorm, sandorm, blåmuslinger og sildefilet med som agn. Og ekstramandskabet fiskede med softbait rundt omkring i havnen.

Der blev gået til dén - også med fiskeriet. Men lige lidt hjalp det. Vi fangede ikke en eneste fisk.

Kristian var netop kommet hjem fra en rejse til Japan. Han var så betænksom, at han havde taget japansk brændevin (sake) med til os. Det serveres i små keramik kopper. Og som snack, spiser man en lille tørret sardin. Man spiser hele fisken med hoved og hale. Til min store overraskelse, smagte sardinen faktisk godt. og så fik den lov til at svømme for sidste gang, - i sake.

Dagen sluttede i regnvejr, så vi pakkede sammen og vi ønskede hinanden godt Nytår og tak for det gamle. Kristian skulle i øvrigt hilse mange gange fra vores tysk ven Dirk og ønske alle godt nytår.